2012. február 22., szerda

A lányról, aki házhoz ment a lóf*szért

Tartozom egy korrekt India befejezéssel magamnak és azoknak, akik követik a blogot. Hogy majd tudjátok, mire figyeljetek, ha egyszer Indiába visz az utatok.

Az Indiába utazóknak javasolni szoktak malária profilaxist. Erre a ma legkorszerűbb gyógyszer a Malarone, aminek a folyamatos szedésével megelőzhető a malária parazitáinak elszaporodása a szervezetünkben. Amiről nem szól a fáma és a betegtájákoztatóban is csak nagyon mellékesen írnak róla, velem viszont éppen megtörtént: a Malarone szedése a fehérvérsejtek számának a csökkenését okozhatja (pontosabban neutropéniát). A fehérvérsejtek képezik az immunrendszer frontját; ha nincs fehérvérsejt, gyakorlatilag nincs immunrendszer.
Azzal, hogy elkezdtem szedni a Malarone-t, aztán kiutaztam egy olyan országba, ahol a csapvíz alkalmatlan még a fogmosásra is, szó szerint házhoz mentem a lóf*szért. A mesterségesen legyalult immunrendszerem India összes kórokozójának Mekkája lett. Így esett, hogy egyszerre döntött le a hasmenés-hányás, a láz, az influenza és a tüdőgyulladás. És ezek még csak a publikusabb dolgok, van amit jobb nem leírni.
Amióta hazajöttem, a következő diagnózisokat kaptam: H1N1, tüdőgyulladás, neutropénia. Has-ügyben még nem léptem, kicsit tartok tőle, hogy ott mit találnak. A mai napig minden délután felmegy a lázam és hulla vagyok estére, kiestem a munkából, stb.
Senkit nem szeretnék felelőtlenségre buzdítani, de menjetek el több orvoshoz, kérjetek ki több véleményt és jól gondoljátok meg, mielőtt elkezditek szedni ezt a gyógyszert, mert nem egyszerű, amit a szervezettel művel. India biztos nagyon szép hely, nekem már csak a hőség, a csatornaszag és a rosszullét jut róla eszembe és úgy gondolom, ebben nagy része van a Malarone-nak.


A Bangalore-ban készült - sajnos nagyon kevés - képet itt találjátok, szerettem volna többet, szebbet, jobbat, ez most így sikerült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése